~*2Deep*~

Posts Tagged ‘fight’

Basketball Wives S:3~ AND FIGHT!

In Take 2: Film/TV Reviews on 14 June 2011 at 12:22 am

Episode 1: Jump-offs Return, Season 3

Episode 2: Telephone Game

Episode 3:

Episode 4:

Episode 5:

Episode 6:

Episode 7:

Episode 8:

All I know is that Suzie is still teetering in the middle of mess and that she shouldnt have offered up the 4th penis in Evelyn’s request for Royce to suck 3. And I cant wait for the fight. They should let people fight!

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #BasketballBenchBitches

Awwwwww. Royce can look like a little girl at times. I mean a skirt would have made her look just a little more mature. But this is cool too.

WOW!!! SHaunie’s children have gotten so big! And the fact that Evelyn wants twin boys…. *side eye* I mean you are just trying to snag Chad. I mean… shouldnt you be on Football Bitches instead of Basketball Wives?

Shit! I want to go to one of Royce’s POOOOOOOll….DAYUM!!! Brian!!! I mean, hotttttt dayum! He is fine like no boy’s bidness [yes, bidness]! WAIT!!!! Did Royce just tell her friends that just because her 6th month of not having intercourse rule hasnt ended with Brian doesnt mean that there isnt any “servicing”? ummmm…. I dont know which makes you more of a freak….sleeping within 6 months or going down on people.

I am SOOOOOOOO creeped out by Chad being with Evelyn!!!! I still cant take it in right now.  Wait… did Chad just act shocked when Evelyn said that she is now 35? Was he playing or was he playing? It looked real. Aren’t you bitches engaged? And I swear if they name these boys Pepe & Estevon…. I’m joking on these kids hourly!

Okay, I hate Meeka so much. Trick, shut up and keep your mouth closed and you wont have to worry about people making stuff up about you. I say that because…..Yes, there are people who will make things up… but you talk so damn much that you cant remember what you said.

Yes, Royce, you did SOOOO MUCH BETTER on Brian. And Brian is such a gentleman!!! He bought her a new dog!!!! Soooo adorable!!! And he has a sense of humor!!! Fresh! He’s a keeper, boo!

I am still getting creeped out by this whole invetro procedure. And did she just say that the doctor can seperate the boys from the girls? Oh snap! I might have to get married and then go do invetro to get my 2 boys and 1 girl and then take my female insides out. lmao! That way I can get EXACTLY what I want and be done.

I’m so fed up! I mean they act like these females are the only ones who are friends in the area. I dont have to like these females. Once I’m done… I’m done. I almost fast forwarded this but I am watching it real time and not on my DVR.

I really like Suzie’s dress that she has on while walking with Royce to hash out this drama. Did Royce say that she’ll pic up a brick?

Bwahahahaha Chad said that Evelyn could miss a meal or two. LMAO!!! And Chad said he wont lie to her. He will tell her ” bitch, you’re getting big” . hhahahahha I love his sense of humor. Can someone explain something for me…… why are they giving semen samples and they are not even married yet?This is straight up, all for television! Wait…. Chad asked if the Dr. had lotion so that he could give a sample! lmao! lol. YUCK! Just the thought of Evelyn getting Chad off… yuck! Him.. yes, her doing it… no.  But the sound effect of a spring as the door closes is hilarious.

And did Royce just say that she would want to hear it straight from the horse’s mouth….. yeh, Meeka does look like a horse.

Royce looks just like her dad. Robert Reed spit her out his damn self. I would change what I think if I saw her mom. I love how her dad is digging into her. He is giving great advice. GO IN , DAD! I know how Royce feels, but her dad is telling her some good advice.

*REWIND* Okay this is the part I missed. I hate how they are already talking shit about her before they even see Royce. And Jennifer, get out of your feelings about Eric. I mean, really…. you just need to quit. Royce can speak with Eric if she wants. As long as they are not fucking then that isall good. And Scene…. with your insecure ass.  And this fight… they didnt want to hit anyone for real. I would have got up like I was faking to leave and then circled around and clocked a hoe. But that is just me.

DAYUM!!!! I was on the phone with my Que ( Omega Man) and straight up turned around with Royce with her butt in the air!!!! I will have to rewind and find out what the hell just went down. I mean, I know the gist but I want detail! Because I dont think that a single punch landed.

Yes, Black women acting an ass in a restuarant. I mean…. really. Security had to jump in? Come on. I say that if someone throws a glass.. I think that they should finish the fight until one of them falls out. Point blank period.  *Sigh* It wasnt all that they hyped it up to be.

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*!~

Sincerely, 

~*My Mother’s Daughter*~

Basketball Wives S:3~ Telephone Game

In Take 2: Film/TV Reviews on 7 June 2011 at 12:39 am

Episode 1: Jump-offs Return, Season 3

Episode 2: Telephone Game

Episode 3:

Episode 4:

Episode 5:

Episode 6:

Episode 7:

Episode 8:

Last week was a casual reminder that money doesn’t change a hoodrat, it just makes the hood in which she infests a little bit bigger and can encase it in gates calling it a gated community.  I mean, you would think with all of that money that these women would have bigger and better things to do than steal other people’s husbands, worry about who is dating whom, and any other ghetto basic female type stuff. But, again… this is just my opinion.

I already do not like Speedy’s wife, God himself can never get me to take sides with Evelyn, and Tami needs to just drop it. Everyone else…. my jury is still out on how I feel about them this season.

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #BasketballBenchBitches

I am trying my hardest to figure out how Jennifer’s apartment/condo looks. Because just the few shots we see doesnt scream “WOW I use to have money” or that she was once married to a basketball star. Maybe I would have to see it. Honestly, that was all that I could think of while Jennifer and Tami were talking.

So Suzie and Royce meet at a place called Front Porch. If that aint a southern restaurant name then I don’t know what is. WOW!!! Royce still speaks with Alien Forehead (Eric)? I mean, her rationalization that her exes could hang out with her crew because if they were still cool then she can be adult about it. I LOVE that rationalization. But every female doesn’t think that way.

Ummmmmmm maybe I would need to see Meeka’s striped dress up front but she looks like she got that off the Old Navy Sales rack at the outlet store from like 2 seasons ago. Is Nautical even in this year. And what is up with these ghetto hoop earrings. LMAO!!! Evelyn said she wished Meeka would shut the fuck up. lmao!!! On the other note, Evelyn is flawless looking in the outfit she met Meeka in at the bar. Beautiful.

SHIT!!! No sooner than I gave her a compliment in she comes with these slashed jeans or are they boots? I’m confused. And I find it HILARIOUS that she mentions that she and Chad want to have twins so they are going to the invetro process done. Ummm…. what if you pop up with two girls? I just feel like she is doing too much when it comes to her explaining her relationship with Chad.

Is Suzie outside in her PJs? I ask because that is EXACTLY what this outfit looks like when she meets up with Shaunie. And Shaunie’s hat looks like a Southern Baptist Tent Revival or Summer Bake Sale hat. I don’t see a lick of sun! And the more I watch Suzie talk I just wish her top lip would move when she talks.  Okay, the sun came out as they walked away.

Awww Boat Teeth and Jen are finally getting he ball rolling on their divorce.I have NEVER seen teeth as huge as his. Just had to get that off my chest. Damn, this Jennifer Hudson “I Remember Me” joint playing in the backround is viciously niiiiiice *Fab voice*

DOES MEEKA NOT HAVE ANY OTHER GOT DAMN EARRINGS!!!? Except these are silver, so she has them in every metal available?

WHOA!!!!!!!!!! Suzie walked into Dulce? !!!!! Evelyn’s face looked like she didn’t know whether to run or prepare to fight. But at least Evelyn is listening to Suzie more this time. So is this squashed now. These chicks should have long ago duked it out, hugged and got over it.

Wait….. did Evelyn just say that “we like buts”? Now, I’m as raunchy as the next one…. but if you don’t want to be called a hoe… don’t wear the dress.ooooooh I want Jen’s peacock earrings!!!! Sweeet!

Is this episode called Ring Around the Apartments?  Could they not get clearances from public places to film? lmao! Why is Evelyn trying to turn Jennifer into a hoe just because she is getting a divorce. Is EVelyn filling out the online profile or is Jen? Wait… is that a purse on Ken’s picture on the online dating profile?! bwahahahaha. But hell, Jen could date The Humpback of Notre Dame and he would STILL look better than Eric!!!!

Wait… is this club called Trio? Did Tami just say she was going to try and get Meeka to be a mole? I don’t trust this woman to dress herself properly yet alone report back information properly. Oh snap! I feel like Tami is about to set Meeka up about how Meeka feels about Royce. Am I the ONLY one who is catching Meeka stuttering? lmao! Tami put her in her place.

Umm…. Suzie, you BETTER stop laughing at anything that Evelyn is saying about Royce. She is dogging your homegirl and you are laughing. You do know that you can’t fight, right? I just want Suzie to pick a side, because you can’t play both sides well.

*Sigh* Next week is going to be so much more fun. I just wish these bitches would learn to land a punch.

Sincerely, 

~*My Mother’s Daughter*~

Basketball Wives ~ Jump-offs Return : Season 3

In Take 2: Film/TV Reviews on 30 May 2011 at 10:34 pm

Episode 1: Jump-offs Return, Season 3

Okay…. so I was in the middle of watching Lena Horne in Stormy Weather  when it dawned on me that Single Ladies is coming on tonight at 9pm EST, and Low and behold….Basketball Hoes & Exes is on!!!  Okay, yes, I get it…. that’s not the title of the show, but until one of these females ACTUALLY gets married…. that is what I am going to call it. And how ironic that the one who MIGHT beat everyone to the punch will be Ms. Big Forehead herself…. Evelyn.LMAO!

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #BasketballBenchBitches

I dont know how I feel about the whole Suzie vs Tami prejudgment thing. I think that this too will past. I think I might buy the t-shirts that Evelyn may be sending in Tami’s direction……NOT because I agree with Evelyn (b/c Lawd knows I am Team Tami til the day she dies) But b/c I know a few females who I need to send that shirt to….lmao!. Waait!!! Did Royce just called Evelyn a hoe?!! lol.  Tami said that she was a jump off but Royce came back hard and said that she was a “hoe with an entire garden”!!! lmao!!! Hoe, hoe, hoe, hoe! “She’s, got flowers…cabbage……lol”.

Okay, sooooooo now Evelyn has to say “my fiance” and not just say Chad’s  name ? Bitch, okay….we get it. We know that you are engaged again…….FINALLY!!!! lol. Wait…. AGAIN? I’m lost with how many men you have been attached to.

Meeka , Speedy Claxton’s wife, is GORGEOUS!!!! So, she is the ONLY wife… Okay… so I may have to call it Basketball Wife and Bench Bitches….lol. But must EVERYONE meet with a new group member? And, yes, I agree… Meeka is jumping all up in Jennifer’s business!!! Please tell me that we dont have to see Mr. Alien Forehead (Eric) this season!!!

Wait… did Suzie say that Royce likes drama? Can someone please tell me how did Suzie get the right to say that someone else is into drama? Lawd…. this is gonna get goooooood.

LMAO!!!! Royce said that when she met with Meeka she felt like she was meeting Gloria all over again. I mean really? She was making her money and paying her bills. She was a dancer!!!! But damn… these earrings are hanging on Royce’s ears with the weight of a baby elephant and I think they are going to rip her ear off.She is too petite to be wearing these huge ass hoops. But Meeka saying that a dancer shouldnt take that job because she may get with one of the basketball players is bogus! Bitch, you shouldnt get with a man that you cant trust once he goes to work with these women. Basically, you are telling these women that they shouldnt tempt married men to step out on you, when he should already have that kind of discipline. I just say that these men should be held to higher standards and responsibilities and y’all need to stop being threatened by these dancers. YOu are showing your weak card.

Okay, Meeka, I mean….. I don’t know you, but you are too thick to be wearing a dress that damn short.AND YOUR BLACK BRA PEEKING OVER THIS FUSCHIA DRESS IS KILLING ME!!!!! Make your undies match your clothes.  And yes, I agree with Shaunie that Meeka is running her mouth when she is just meeting these females. Honey, boo boo… you don’t know these females. You are taking sides, and unfortunately… you are siding with the side who can’t fight.

This false ass nice talk that Tami and Evelyn are doing with one another in this meet-up about the t-shirt and their previous fall-out is making me itch. These ” You’re a Non-Motherfucking Factor” t-shirts are hilarious.  And HERE we go!!!! Tami just started it back up! And then Evelyn just offered to give proceeds from her t-shirts to a young girl’s charity that Tami supports….lmao!!! And Evelyn said that she should trademark that line…. I remember she said it, but I havent thought about it until this episode. So I dont think that anyone else is making a big deal of it but her. lol. I take it back, I will NOT purchase a shirt. lol.

Okay, Speedy is fine as hell!!! Thank you, Jesus. But can we PLEASE find a basketball player who is STILL in the league other than Gloria’s abusive husband….lol. And they have been married for 5 years. hmmmmm…. I have so much to say about that. I mean they are bowling without a bodyguard in sight. I dont think that people even know who they are.

And the fact that Suzie and Tami can meet without blood shedding is a sign of maturity. Now, Tami said that she wont tell Suzie any of her business and then she reveals to Suzie that she is going to sue Evelyn…..(enters “huh” face). But wait, is there even grounds for which she can file a lawsuit?

Lawd, if you love me please let Tami not give a fuck and haul off and punch Evelyn in her forehead! Okay, so EVelyn’s shop is called Dul-say and not Dul-che.  AND nooooooooo She did not pull the shirt out to show Tami the shirts.  No she did not Boo, boo Tami!!! Lawd… why do they sign these waivers?!!!! I need someone to let them be the ghetto women with big bank accounts that they are just so they can fight. I wonder how Chad feels about havin a woman who cant fight worth shit…lol. Well, at least we know they are back on. Sooooooo stay tuned!

Ummmmmm the captions of the sneak previews of the season have me cracking up laughing!!!!!! Yeh…. Stay Tuned!

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Lisa Raye~ Nature vs Black Folks

In Take 2: Film/TV Reviews on 26 May 2011 at 10:02 pm

Episode 1: My Intro to Lisa Raye

Episode 2: Take 2, Literally

Episode 3: What Chilli Wants?

Episode 4: Birth of a Runner

Episode 5: JemsLifeForASPS.org

Episode 6: ….Get Out the Kitchen

Episode 7 : When the Praise Go Up

Episode 8: Momeger

Okay, so Kai is turning 21 years old….and her mom is coming along? The devil is a lie!!!! lol. Please tell me I misheard the commercial…lol.

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #ALLWHITEDiamonds

Lawd! The way that Kai came back at her mom…. I feel her and I agree with her. But my mama would have jumped across that bed and popped me in my face. lol.

But I want to know who the camera man was that had to film Lisa Raye taking her clothes off to get in the shower. I ask because that jewelry rack was perfectly placed in front of her. And it was priceless to see Kai turn the cold water off on Lisa Raye while she was in the shower….lol. Again… WHO is the camera man who gets to see Lisa Raye running butt naked with an ill-placed towel on to try and get Kai back? lmao!

LMAO!!! The friend that was suppose to know how to put the tent up and doesnt is enough to make me not g on the trip…lol. Quincy is cracking me up sitting on the sideline. Did Candy cut her hair? And I know that Lisa Raye is a white clothes wearing woman… but to go camping? WAAAAAAAAAAAAIT! She puts liquor in her tea? I have some pomegranate tea in the cabinet and some vodka in the fridge…. this might be a great night. I’m gonna try it and let y’all know how it goes…lol.  And Kai cussing in the back after she got kicked out of L-Raye’s truck and into the other car made me bite my lip.

WAAAAIT… y’all saw Tom jammin?! What song was he jamming to?

LMAO! Did L-Raye say that she is not going to use the bathroom for 2 days? Okay, let’s see how long that lasts.  I mean $600 for camp food and supplies…. that is about 8 months worth of groceries for me…lol. I wonder what is wrong with Lisa Raye’s chest and why it is hurting her. See, that would have been my cue to tell them fuck all this camping stuff, wrap it up and get me to the nearest hospital. She looks like she is suffering. But I love how Tom has turned in to Negro M.D. Was it really liquor that caused her to get sick? Okay, I may not try this tea and liquor tonight if that can happen.

LMAO!!! Lisa Raye put tissue up her nostrils so she wouldnt smell the outdoor toilet…lmao! Hilarious! Damn, that is the largest tent that I have ever seen in my life. LMAO!!! And Lisa Raye peed in the bushes because she refused to use the outdoor toilet. hahahahaha! They wrapped this stuff up like they were on the Underground Railroad and they heard the dogs coming….lol.

I mean, I have NEVER been to Las Vegas, but at 21…. I swear y’all I would have done something too off the chain and wouldnt be here to write this blog…lol. Wait. Y.G? Young Gangsta? lmao!!!!! Dear Black Males, please oh please stop tatting your neck if you do NOT have at least a 2 million dollar trust fund. Wait… did Lisa Raye really check everyone’s I.D.? I mean, Kai is not turning 16.  Wait…. did someone call the stripper pole a “safety rail”. lmao! And Kai is chugging a bottle of Cristal? And whoooa!! Let me find out that Kai can dirty wind!!!!. Damn ! That WAS the Real World Las Vegas  suite.  I remember watching that season. So, L-Raye… I’m turning 31 this year….. you want to be my mama?

Ummmm can someone please tell me that Kai is NOT feeling Y.G. WAAAAAIT!! Lisa Raye got everyone shoes & purses as gifts for Kai’s birthday?

Oh snap! Is this an hour long episode/finale? I thought I was going to have time ti get back to The Neverending Story  on Retroplex….guess not.

Now, I am on Kai’s side about this. I think that Lisa Raye should have set the room up and then let the kids find it on their own. Hell, hire one of the camera men to take pictures of their entrance and then take still shots from the video. Then the next day….tell her she is there. But, at the same time… your mama could have chucked you the dueces after the party bus….lol. Be grateful!

LMAO! QUincy’s mohawk!!! I don’t remember his hair ever being that long. Is that weave?

I love the “Real McCoy” floating music during Rick Thomas’ Vegas magic show. Didnt it look like Rick Thomas choked the shit out of that dove and then he pulled it apart into 2 doves? And maybe this is me. If Lisa Raye knew that she only had 2 minutes to get backstage and change….why didn’t she put on a white sundress to make it easier on herself? Just asking. Maybe the weather didnt call for it. But……WOW!!!! The way that L-Raye disappeared!!! Fabulous! hahaah Kai called her a show girl…lol.

I called it! I knew that Quincy was leaving as L-Raye’s personal Assistant. WOW!!! Quincy is 43? Says who? I need to see his I.D. because I wouldnt put him a day past 32.  But at least he spoke his mind and knew that it was time to move on. I applaud him.

This was a great season…. I wonder if there will be another season. But this one was a great one, in my opinion.

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

 

 

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Lisa Raye~ Momeger?

In Take 2: Film/TV Reviews on 24 May 2011 at 8:47 pm

Episode 1: My Intro to Lisa Raye

Episode 2: Take 2, Literally

Episode 3: What Chilli Wants?

Episode 4: Birth of a Runner

Episode 5: JemsLifeForASPS.org

Episode 6: ….Get Out the Kitchen

Episode 7 : When the Praise Go Up

See, I am getting better… sitting here two-strand twisting my hair, but this post will go up on time if it kills me! So, What is Lisa Raye up to this week?

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #ALLWHITEDiamonds

Okay, Lisa Raye said that “celebrity” is overrated. She also said that they have the same problems as the normal person. Ummmm… I don’t know what it feels like to go purchase a pair of Louboutin shoes and to have my black card declined. Hell, I wouldn’t even get cleared for a black card yet alone to be bold enough to try to purchase some Louboutin.

LMAO!!!!!!!!!!!!!! The comedian that sang to a vagina cracked me up!

Ummmm wait, did Lisa Raye just say that she cant do jury duty? Umm… excuse me, but regular people have to do jury duty.  And pardon me, but I think that this outfit that Lisa Raye has on when Kai says that she is thinking of getting a breast reduction is the same one she had on when she was double-dutching in stilettos 4 episodes ago. If it is, then they need to do better editing. If not, then celebrities do repeat outfits….lol

WOWZERS!!! The camera men were allowed to be in the bathroom when she lifted her bra to let her mother feel how heavy her breasts were. But damn… I know exactly how Kai feels. I want a breast reduction too. Lose weight first, then breast reduction….okay back to Kai…lol Wait! They said that they still have scars?!!! Ummm…second thought. But that is a cute bra that she is wearing though.

I personally think that Kai is beautiful the way that she is…. But I understand that it is all about what makes YOU feel better about yourself. Okay, soooo can I be a model with L.A. Models ? I mean, I am just asking because they are taking Kai as a plus size model.

Okay, Joe eXclusive is back? He scares me.  Is that CHIN!!! Oh, my bad, Natalie Nunn…lol. Wait, and Tanisha… is this a Bad Girl’s Club reunion or something? Is Fresh Pain a club? Or what? Well, whatever it is…. It is janky!I mean the set up was crowded where the models came from and I was not impressed. But… it is what it is.

Oh snap! I thought that Lisa Raye was going to all Caesar, the Dog Whisperer, but noooo she calls Patrice Ryan, the pet psychic. LMAO!! Lisa Raye said, “Damn, who knew that Diamond has so much to day”….lmao!

That’s it?! *sigh*

Next week: Ummm black folks in the woods?!!!! This has comedy written all over it. And I think thatQuincyis going to stop being Lisa Raye’s personal assistant. Sad!

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

 

 

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Lisa Raye~ When Praises Go up….

In Take 2: Film/TV Reviews on 12 May 2011 at 9:33 pm

Episode 1: My Intro to Lisa Raye

Episode 2: Take 2, Literally

Episode 3: What Chilli Wants?

Episode 4: Birth of a Runner

Episode 5: JemsLifeForASPS.org

Episode 6: ….Get Out the Kitchen

I am ready to see Lisa Raye’s journey…..

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #ALLWHITEDiamonds

WOW!!! Like listening to Lisa Raye tell the story about how these preachers tried to scam her dad via religion! I get so pissed when humans try to tell you the will of God and proclaim that they can do it. Soooooo what kind of tutelage does Luther McKinistry give?

Lol. Okay, I bout choked when I heard Lisa Raye say dang instead of Damn. But I do understand what she means when she says that she wants to hear a Bible story that speaks to her. I think that I can go several months at church without hearing anything from the Bible that speaks to me… but then there are moments when they do and I can’t explain it. And yes, I understand Lisa Raye because I too want to know the Rules of Christianity.

OUCH!!! Lisa Raye didn’t get any alimony?  Ummmm….. I can’t even comprehend one hundred MILLION dollars. As the premiere of Turks and Caicos, how do you go through a hundred MILLION dollars? Dear LAWD if you ever give me ONE million…. I will hold on to it until my great, great, great, great grandchildren die!

I might need to go to the Woman Thou Art Loosed conference one day, cause LAWD knows I am tied up! First Lady Serita Jakes doesn’t age a BIT! That woman is beautiful to me.  LMAO!!!! I love how Candid Lisa Raye is being with them. LMAO~~> First Lady said that Lisa Raye is going to have to put a cap on it when it comes to sex.  Ummm… where can I purchase this “cap” because I’m trying to behave too, but I feel you Lisa Raye!

Okay, I have to admit….. I am JUST NOW learning that his name is Thomas Dexter Jakes….lol. I knew T.D. wasn’t his name but I took it how I was given it…lol. Bishop does the scripture about Paul on the road toDamascus. He said that we find too much time deliberating over what God plans for us. I almost cussed!!!! I needed to hear this sermon.

Soooooo how much do I have to pay to get a one-on-one sit down with Bishop Jakes? I’m willing toget a second job to raise the funds if you will let me know how much his time costs. I know everyone wants to have a moment of his time…. So I’ll wait.

I LOVE how Bishop said that I am ALLOWED to ask questions until I got answers. “People can take your stuff, but they cannot take what made that stuff” Hmmmmmmmmm. ”When God says wait…. It means wait. In the Greek, in the Hebrew, in the Now”. Mmmmmm. I swear…this right here touched MY soul. WOW!!!!

Okay… this episode was WORTH watching. I don’t think that Lisa Raye can understand that she has blessed SO MANY PEOPLE by filming this episode. Mmmmmm… I’m Loosed too.

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

 

 

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Lisa Raye~ ….Get Out The Kitchen

In Take 2: Film/TV Reviews on 6 May 2011 at 12:02 am

Episode 1: My Intro to Lisa Raye

Episode 2: Take 2, Literally

Episode 3: What Chilli Wants?

Episode 4: Birth of a Runner

Episode 5: JemsLifeForASPS.org

If I remember NOTHING else…. my future husband, Chef G Garvin, is on this episode. So, shut up and let me watch this episode.

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #ALLWHITEDiamonds

So, I had a very HARD day at work. I have a migraine and really wanted to just come in and go straight to sleep, but I needed a pick me-up…….this is doing it!

Waaaaaaaaait! Did Candy just sit there and say that the best mac & cheese was the kind with the government cheese…lmao!!! That was funny. And wow!!! This cook-off challenge literally came out of nowhere. So I guess that there was more conversation that got edited.

I am looking at the outside of Lisa Raye’s house…. and I must admit, it doesnt look like it would be a house that Lisa would choose. Why in the hell is the house not white? I’m just saying.

Okay, so now Lisa Raye is trying to be on her Sonja Norwood? And I am listening to Lisa Raye being a “momeger” and it seems so casual and laid back and not very manager-ish. And then she threw in a pitch for them to send her clothes in a size 6…..lmao! Hood fab.

I would go to buy Apple Bottom, but I dont have an apple or a bottom….so I would be in penalty for stepping foot in the store…lol. As president of Donk Deficiency Anonymous, I have to represent for the assless. lol.

Beverly Johnson’s daughter, Anansa, is gorgeous!!! But then again, I have to say this…..she looks like what the modeling industry wants plus size girls to look like. She has the slanted eyes and high cheek bones with the long hair. I want them to let everyone be represented. Can we get darker skin tones, kinkier hair, etc. I am not knocking either of them for working out their hustle….but I want the industry to give someone who looks like me and not someone who is shaped like me. Is that too much to ask? Either way….they both are beautiful.

I want a photo by Derek Blanks!!!!!! He will superimpose the Royal Wedding in Kenya if you ask him too! lol.

Kai is ROCKING this Apple Bottom photo shoot. The one with the black dress and she is standing up…… PRICELESS!!! That is gorgeous!!! I want that dress….. *googles*

HERE COMES MY HUSBAND!!!!!!!!!!! Damn, his hands even look sexy as hell. Dear Lord, I have NEVER prayed to you for a husband, so the fact that I am coming to you now should tell you how serious I am. Please let me be found by Chef G. Garvin….lol. Wait, no lol… I’m serious! Yummy… he looks as delectable as his food is. *shivers* LMAO!!! Did Chef G. Garvin do the Huxtable Jump-back at the “from the side” joke? hahahahahaha.

CANDY BETTER BACK THE HELL UP OFF MY MAN!!!!! *Takes off earrings* *Blocks her prayer* Y’all think that I am playing…. I want G. Garvin.  I want to be Mrs. Chef G. Garvin….lol.

And……. I think that Lisa Raye tried to burn their throats with that burger….lol. But at least she won the cook-off. The only thing that is starting to bug me is these little 2 word commentaries Lisa Raye does. “It was down to the wire” or “What was I to do?”. They needed to fill up the 30 minutes? lol.

Awwwww…. it is over? Chef G. Garvin is gone already? Okay, so…. who out there can get me a date with Chef G. Garvin?This is not a TEST or a JOKE… I’m so serious. Do I need to cook? I can cook for him. I’m from the south where in order to breathe in your house you have to cook by the age of 8. lol.  But this was a good episode to watch. Next week’s episode looks good too. And scene.

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

 

 

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Love and Hip Hop~The Finale But Not the End

In Take 2: Film/TV Reviews on 2 May 2011 at 8:39 pm

 

Episode 1: Should’ve Called It Rap

Episode 2: Basketball Jump-offs Set to Music

Episode 3: Hater to the Left of Them

Episode 4: Willie Lynch’s Dream

Episode 5: High School Clicks

Episode 6: Indignant Proposal

Episode 7: Family Affair

Episode 8: Finale

 

Okay, after last week’s episode I really just want to set Fab’s balls on fire! but since I would get arrested for such an attempt, I will just say that he is not a real man. Not much else I can say…ready for this week’s episode. Oh Yeh, Olivia’s manager…. he’s still a bitch! Let these people talk. GROW THE FUCK UP! Okay…showtime.

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, #MyMicSoundsNice Check 2

So, I was soooooo shocked when I found out that this was the Finale?!!!! Didnt I JUST start dogging this show out a few weeks ago? Isn’t SOmaya still a no name wannabe? Olivia a scared cling-on who sings beautifully? Emily the main side chick to Fab? Chrissy the headstrong rich in-house wifey?

Okay, Mama Jones…..sitcho (yes, sitcho)  Frankie-looking behind back, no disrespect….let this man live his life. And did Mama Jones just say that Chrissy didn’t know how to be family “orien-tated”? Families have orientations now?

I simply LOVE Chrissy’s red shoes!!!!!!!! Her style is on point at times.

Okay… Jim needs to teach a class on how to treat your woman. This walk and hotel room is gorgeous and sexy!

And I know that I don’t know everything that is going on in their relationship…..btu from the snippet of what I see, this man is showing you the way that HE loves you. Not the way you want him to love you, but the way that he KNOWS how to love. The ONLY time you should complain is if he isn’t loving you the way you NEED to be loved. Wanting and Needing him to love you a certain way are two totally different things. Pick your battles.

Okay, I am all for a strong black woman, but Chrissy is making it hard for the rest of us. Honey, you never give a man an ultimatum. I repeat, you NEVER give a man an ultimatum!!!!! You played your hand and gave him the power when you stepped out of your role and proposed to him. If he wasnt moving at your pace….take a break and if he wants you…he will find you.  BUT I SWEAR IF I SEE YOU IN THE STREET I AM PUNCHING YOU IN THE THROAT!!!!!! Strong women dont propose to a man! WHERE FUCK DO THEY DO THAT AT?!!!!! We are strong enough to make the man come to us, and if the one we want doesnt come, move on to the next one. If he doesnt know if he wants to marry you after 6 years, then nothing you can say will make him marry you in another two if he doesnt damn well please. OH MY BLOOD IS BOILING BECAUSE OF THIS!

Ummmmm, Mashonda seems to smile every time that Emily comes and tells her that her relationship with Fab is shaky. I am not saying she is happy to hear the news, but she does have this subtle grin on her face. If I’m lying…replay the tape. Maybe it is just the way her face is, either way…a smile/smirk is on her face.

What is up with Somaya and this pleather, pink crop jacket? That jacket is so small  that it looks like her breasts are being smothered by a pack of fruity Bubbalicious bubble gum. And I wish that Somaya would stop hyping Jim Jones like that. See how yall gas people up. You were NOT gonna get mirked on television while the cameras were on. Point. Blank. Period. So please, stop testing my intelligence with your television thug act.  If he wanted to mirk you because he was a REAL thug, fuck a camera….he would be behind bars right now. End of story. So, not that we have all of this phony bullshit out of the way… NEXT! *Proceeds to buy Somaya clothes that fit her*

I am still laughing on the inside that Mama Jones is rocking a shirt that says, ” Idaho?” lmao! REALLY?!!!! She wants Chrissy to give Jim a baby? Tell that negro to marry her and she will give him a baby. That’s how I see it. So until your son is ready to make it official so that his child wont be a bastard child….you wont get a grandchild.

I need to have a sleepover at my house with my girls. I mean, damn! This sleepover should have been called Breast Fest.But I find it hilarious that Chrissy is in a onesie with the footies…lls. And wait….did Emily just say that she thought that most of Fab’s songs were about her? Which one? PLEASE LET ME KNOW so I can go back and analyze.

Wait…that’s it?!!!!!!!!!!!!!!

My conclusion on the entire season? Ummmm, I am just as confused now as I was when I first started watching. I want our celebs to do better for themselves. They have been allotted the opportunity to have a better life than most and they are still behaving as if they live in the projects and push a hood-rich decked-out Honda. I expect more. I feel like they are wasting what they have. Again, I say they are nothing but glorified niggers. You will only make me change my opinion when they change their behavior. Not asking them to be role models, but I am asking them to do better for themselves.  I have a feeling that they will be back for a second season. By then, I pray that these women will learn to step their self-esteems up a notch to the point where they wont have to wait on a man, cling to a group, complain about a man, and claim to be more than what they are. I pray that some things happen in the meantime. I know it wont be worth entertainment for them to improve themselves, but I do pray for them to improve.

Sincerely,

~My Mother’s Daughter*~

Lisa Raye~ www.JemsLifeForASPS.org

In Take 2: Film/TV Reviews on 29 April 2011 at 12:02 am

Episode 1: My Intro to Lisa Raye

Episode 2: Take 2, Literally

Episode 3: What Chilli Wants?

Episode 4: Birth of a Runner

Just ready to see this week’s episode… nothing special to say before hand.

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, 2, #ALLWHITEDiamonds

I simply LOVE watching Lisa Raye in the kitchen with her mother!!! Those are moments that I wish that I could have had with my mother, so I am more than jealous. *Sigh* Wait til you all read my book when it gets finished.

I simply, Simply LOVE the t-shirt that they gave her for her birthday that said “My friends call me Lisa Raye” LMAO!!!! I simply AGREE with Lisa Raye about the black attributes that people only applaud when someone else has it. She mentioned Bo Derrick’s braids and she mentioned Kim Kardashian’s ass. Yeh, it only becomes a big deal when people do what we have done for centuries and what we do/have naturally…. but PLEASE don’t get me started on this. The next time I see a KKK member… I’m gonna wish him skin cancer as he tries to get my natural melanin….lol.

Sidebar: Okay, so this whole “Stacy lost Lisa Raye’s Louis luggage” thing is getting on my GOT DAMN NERVE! Okay, let me put this in perspective. Rewind with me now. The first episode, Lisa Raye asked if the airline had lost Stacy’s luggage and then made the remark ” Let me not put that in the universe. But at least I’ve got mine”. I’m begging you, watch the reruns with me, Lisa Raye is HOLDING HER OWN LUGGAGE while she makes that statement and she is talking about celebrities showing up in town at airports. Now, as fans are requesting pictures and autographs, clear as day, the cameraman catches a glimpse of Lisa Raye walking away from her bag and it is in every shot in the background as she takes pics with fans. You can see the luggage behind them unattended. LISA RAYE walked off from her own bag.  And I must make the connection to the episode with her make-up artist, where she offered to carry her make-up artist’s bags for her. So you can carry someone else’s bags but you cannot carry your OWN and then you get made because someone else didn’t check YOU for your OWN bag? Get out of here on that.  So, be grown, and carry your own shit!

But at least I am glad that Lisa Raye and Stacy got over it and that they have moved on from this. It was a learning experience

Wait… did Quincy just say that he has Herpes Complex 10 because Lisa Raye kissed him? LMAO! I love that man! Lawd knows that I do!. And Lisa Raye said hat they fight like cats and cats.

But wow!! Lisa is 43 and truth be told…. she doesn’t look a day over 29. And I am not trying to gas her up…. but truth be told. I need to het on my Lisa Raye game…lol.

Jemisha’s (sp) fundraiser was a very WONDERFUL idea. But wait, what kind of treatment is going to be performed for her Sarcoma Cancer(sp) that could help Jemisha that she can only get in Germany? I will continue to send prayers in her direction. I wish that there was a website that we could go to so that us regular people could send money to support Jemisha. I want to support and send funding support DIRECTLY to her. Will inquire as to where I can do that. I mean, a sister aint balling outside of a budget, but every little bit counts and I think that I could skip a few meals to make sure she has a fight chance. What? SHut up… you would get sentimental too if you were human. I just don’t dog people out via my blog and in real life all the damn time. I have a heart….and I want to help. So, get ya game up and help too.

I LOVE Jemisha’s look that she is rocking for her fundraiser. JUST GORGEOUS!!!!! Yummy… DeRay Davis. I have some back story on that man there! lol Don’t worry… nothing scandalous, just a story on how I first met him while I was at Auburn University…but I digress. Glad that he is hosting this fundraiser with Lisa Raye. ANd the man who gave $200 is fine as hellllllllll………. NAWL!!! Elise Neal is in a girl group called Elise & Assorted Flavors? Okay, maybe I would have has to hear that in real-time. Or replay. Ummmmm…yeh. Okay, this comedian, Donovan, talking about the lace fronts is funny. He can stay.

AHAHAHAHAHAHA! They didn’t have to clown dude that they called Hustle Simmons. lmao! But he did look like how Russel would look if he were tall and fine. What? I’m just saying. Damn, Brooke Valentine?!!!! Where has she been? Girl Fight was my joint back in the day; that and MisBehavin’s Beat that Bitch with a Bottle. Okay… Ummm I should have been paying attention to KD/Katy Aubert or whoever that was, but I was so distracted by the cameraman all up in her crotch!

WOW!!! Management is paying for Jemisha’s flight over to Germany. Man, I really feel like I should do something. This is just beautiful. Dont ever let it be said that black people can’t get together for a cause without being arrested or shot 9 times. We have our moments,and this was a moment to be proud of! I salute Jemisha!

Okay, so they did give a link where we could donate to the cause for Jemisha if we so choose. The link is: www.JemsLifeForASPS.org

All jokes, and freedom of speech aside, I am making a vow to go and donate SOMETHING to this cause. If you do nothing else…..please go make a donation. Hell, you all don’t leave comments below so you can use that time to go make a donation. And no, I don’t know her….and I don’t have to know that I want to help.

Next Week: HOLD THE HELL UP!!!!!! Is my husband on next week’s episode! Yes, you didn’t know. I am married to Chef G Garvin in my head. And no… it is not my inner fat girl speaking…. this is my Southern woman recognizing a beautifully crafted and talented gentleman!!! Lawd have mercy!!! See y’all next week…lol

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

 

 

 

Sincerely,

~*My Mother’s Daughter*~

Love and Hip Hop~Family Affair

In Take 2: Film/TV Reviews on 26 April 2011 at 1:00 am

 

Episode 1: Should’ve Called It Rap

Episode 2: Basketball Jump-offs Set to Music

Episode 3: Hater to the Left of Them

Episode 4: Willie Lynch’s Dream

Episode 5: High School Clicks

Episode 6: Indignant Proposal

Okay, you all should already know that I am on pins and needles to write about this show. Today has proven to be a good day in the first place. First…. I freed up some space in my daily planner, watched some people act unprofessional in the wake of that decision…and then I purchased a Nook. Yes, a Nook! Forget the ignant (yes, ignant) sons of bitches in the day…the Nook took the cake. And then I hosted a poetry open mic that had the best audience ever!!! I mean, I have been blessed with the best audiences lately…but I digress.

Okay… too much excitement going on in the course of my day to recap you, so you will have to click the links above. Let’s get to the goods!

Take 2 in 5, 4, 3, 2, 2, 2, #Proposal

So, I must confess in my rather sober state….Chrissy is slowly growing on me. But dont repeat it. This is between you and I…okay.

DAMN!!!!! Mama Jones’ face just hit the floor with that proposal. If I could film Nancy’s face…. I would sell it on eBay. Awwwwwww but Jim said yeh!!!! Awwww, my heart goes out to him and Chrissy. He is such a man’s man. And yes…. I agree with Chrissy, “what the fuck does ‘I’m witchu’ mean?” Jimmy… you didn’t say yes you will marry her. But I disagree with Chrissy, I will wait for my guy to propose to me. I’ll never propose to a guy.

And why is it that Nancy is punking everyone? How come no one can hold her back? She weighs all of 2 nuts sacks and a crack pipe…but no one can control or block her? LMAO!!! That was just funny to watch. And Nancy, with all due respect…parents arent always told, they are sometimes surprised like everyone else. And the only time the parents are told is if the son is asking for the daughter’s hand in marriage. This is unconventional, hence the unconventional method of not telling the parent.

LMAO! Jimmy said “I’m still here. My clothes are still upstairs” lmao! I like the way he thinks. He put Chrissy’s complaining in perspective. And then…. CHRISSY!!!!! Chrissy, boo, don’t give a man an ultimatum. YOU proposed to HIM!!! If he would have said no in front of everyone you would have been hurt and embarrassed.  So he saved face and then you need to wait and give him time to accept what you placed on his table. Dont rush it now.

Now….First off, last time we heard Somaya’s song, it wasnt finished…and now she somehow found the money to do a video? Who is funding this? Not to be all up in her purse straps like that, but is she still sleeping in the loft above the studio? And wow… Emily just can’t get enough of the drama…. I would have stayed away from Somaya. Point. Blank. Period. And yeh, this whole entire going on the internet to start a beef. Be the bigger woman, take the higher road and let the shit be. I hate simple-minded females who wont accept that they were wrong, and they get a whole bunch of other simple minded females to back them up. Grow up!!!!! That’s about a stupid as people writing subliminal Facebook statuses about people they  are mad about…lol. When you are right, you live with that. You let the hater shit roll off your back and you keep it going. Only basic bitches harbor on that stuff. It is quite comical if you ask me. But…..I digress.

And JIM AND THIS NEW SONG…… PRICELESS!!! This song about Chrissy is amazing!!! And the way that Jim confesses his love on National TV…. I continue to applaud him for being a man. I can not say that enough.

Wow!!! Fabolous didn’t even want to be in the family portrait with them just because the cameras were going to be around. And I am not going to talk about anyone’s kid…but her son is in need of a time out. And Fab didn’t even pick up the phone when she called? Wow….. I want to sympathize with her because her home life isn’t the prettiest…or at least that is how it is portrayed…but I have a problem with women who just wont get up and leave. Not to compare, but I will….Jim kisses, loves, and confesses his love for Chrissy in damn near EVERY episode of this show. His boys may pick on him, Olivia may joke, but that doesn’t make Jim any less of a man. Hell, it makes him sexy as hell and a model for what real men should do when they are in love. So, if Fab loves Emily… why can’t he step out into the light and claim his family? I really have a problem with this Skeletor looking motherfucker right now. I will send prayers of strength out to Emily, because no one deserves to be treated like that. She better start raising her Kelly Pitts emergency funds.

Okay, so I know that Rich is upset….but for a man to go off on a woman for ANY reason….you are not a man. Again….Rich, with your trying to be hard as hell bullshit….let it go. You are feeding into this. The fact that you are getting upset about a no name wanna be rapper is proving that she has the power to get under your skin. POW! She wins!!! Grow the fuck up. Again, this mess drives me nuts. Punk asses! Yeh… I said it, let the shit go. And I’m done.

Sincerely,

~My Mother’s Daughter*~

%d bloggers like this: